ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ႒ာပနာအတြင္းသုိ႔ ၀င္ၾကည့္ျခင္း

June 1, 2015

 

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) – ႒ာပနာအတြင္းသုိ႔ ၀င္ၾကည့္ျခင္း

(မိုးမခ) ဇြန္ ၁၊ ၂၀၁၅

က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္တြင္း ဗုဒၶဘာသာ အ၀န္းအ၀ုိင္းမွာ သံဃာအဖြဲ႕အစည္း (Institution) က အေရအတြက္ မ်ားသလုိ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ သူ႔႔႔ရဲ႕ အေရးပါမႈကလည္း စစ္တပ္နဲ႔ နင္လား၊ ငါလား အဆင့္မွာ ရွိပါတယ္။  ဒီအင္စတီက်ဴးရွင္းကုိပဲ တုိင္းျပည္ ထဲက ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ကုိယ္က်င့္စာရိတၱ (Moral) ခံတပ္ႀကီးသဖြယ္ အမ်ားက ၀ုိင္း၀န္း ၾကည္ညိဳထားၾကကာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မွဳ ဆုိင္ရာ အေတြးအေခၚေတြ စုျပံဳ ႒ာပနာ ထားရာ ရတနာသုိက္ သဖြယ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ ႒ာပနာ တုိက္ထဲကုိ ခဏေလာက္ ၀င္ၾကည့္ၾကစုိ႔။

မေထရ္ႀကီး သံဃာႀကီးေတြမွာ သူ႔ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာ စာသင္တုိက္၊ ဂုိဏ္းဂဏ၊ ၾသဇာ လႊမ္းမုိးရာ နယ္ပယ္ အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ တပည့္တပန္းေတြ အေျမာက္အျမား ဆုိသလုိ ရွိၾကပါတယ္။  စာတတ္ေပတတ္ က်မ္းတတ္ ဆေဒၚႀကီးေတြက ပညာရင္ႏို႔ေသာက္စုိ႔ လုိတဲ့ တပည့္ေတြရဲ႕ မွီခုိအားထားမႈနဲ႔ ပညာေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ေက်ာ္ေစာတာ ရွိသလုိ တရားေဟာ တရားျပ တရားစာေပ အေရးအသားေတြနဲ႔ နယ္ပယ္တစ္ခု ထူေထာင္ျပီး မဟာေထရ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတာလည္းရွိပါတယ္။

အခ်ဳိ ႔ေသာ သံဃာႀကီးေတြကေတာ့ ပညာရဲရင့္မႈအားနည္းလုိ႔ ပြဲလည္မတင့္ႏိုင္ေတာ့ရင္ အာဏာလက္ရွိ အသုိင္းအ၀ုိင္းနဲ႔ အျပန္အလွန္ ဆရာ-ဒကာ အားျပဳၿပီး ကုိင္း-ကၽြန္းမွီ လုပ္ကာ မေတာ္ေလာဘနဲ႔ နာယက ေနရာယူၿပီး မိန္႔မူးေနတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။  ဒီေနရာမွာ အခ်ဳိ႕ နာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဟာ တုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ၀န္ႀကီး စတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ႕ ဆည္းကပ္ၾကည္ညိဳမႈကုိ ခံယူရာကေန တခ်ဳိ႕က် တပည့္က ဆရာကုိ ျပန္ေမြးတာ ျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဆရာကုိယ္ႏိႈက္က တပည့္ကုိ ေမြးယူရင္း တည္ေဆာက္ သြားတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။  ဆုိလုိရင္းကေတာ့ သံဃမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြထဲမွာကုိပဲ လူနတ္ခ်စ္ခင္ၾကည္ညဳိဖြယ္ရာ သီလ၀ႏၱ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြလည္း အမ်ားအျပား ပါ၀င္ေနတာ ေတြ႔ရသလုိ ဓာတ္ဘုန္း နတ္ဘုန္း ေတာင္ျပဳန္းမင္းနဲ႔ မျခားတဲ့ ဘဘုရားတုိ႔ရဲ႕ ဆရာအရွင္ေတြကုိလည္း ေပၚေပၚတင္တင္ပဲ ျမင္ရႏိုင္ပါတယ္။

မၾကေသးခင္ ႏွစ္မ်ားဆီကေတာ့ ဦး၀ိစိတၱေလး (၀ီရသူ) ေထာင္က လြတ္လာၿပီး ေနာက္ပုိင္း နုိင္ငံေရးက်ားႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံမႈေတြ အၿပီးမွာ သံဃာ အင္စတီက်ဴးရွင္းထဲကုိ သီရိလကၤာက BBS – Bodu – Bala- Sena (ေဗာဓု၊ ဗလ၊ ေသန) သာသနာအေရး ခြန္အားျပည့္စစ္သည္ အေတြးအေခၚေတြ သြတ္သြင္းလာတာ အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာပဲ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွက္ေရး (မဘသ) အဖြဲ႔ အစည္းႀကီး အျဖစ္ အာဏာလက္ရွိ အစုိးရရဲ႕ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျပဳမႈနဲ႔ ေပၚထြက္လာပါတယ္။  ဒါက ဦး၀ိစိတၱေလး ေဟာေျပာမႈ ၾသဇာ သက္သက္ေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။  နဂုိကတည္းက အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ၾကြ သံဃာထုနဲ႔ ပညာေရး ေရခ်ိန္မွတ္ နိမ့္ေနတဲ့ စစ္အစုိးရ ေရအုိင္ငယ္ထဲက ဖားကေလးမ်ား သဖြယ္ မစြမ္းရင္း ရွိလုိ႔ ကန္ဇြန္းခင္း ၿငိၾကတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။  ေျပာရရင္ေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ အာဏာရွင္ေတြ ရုိက္သြင္းထားတဲ့ မြတ္ဆလင္ဖုိးဘီးယား ေရာဂါ အခံနဲ႔ ရခုိင္ျပည္က နယ္စပ္တံခါး ခ်ဳိးဖ်က္ခံထားရမႈတုိ႔ အခ်ိန္ကုိက္သြားတာဟာလည္း မဘသ အဖြဲ႔ႀကီး ရုတ္ခ်ည္းအားေကာင္းလာရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းခံ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုေတာ့ကာ လက္ရွိအာဏာပုိင္ အစုိးရရဲ႕ ကစားကြက္ေအာက္မွာ မဟန ျဖစ္ေစ ၊ မဘသ ျဖစ္ေစ ကုိယ့္အထာေလးနဲ႔ ကုိယ္ ဒကာမေလ်ာ့စတမ္း ၾကဳိးပမ္းအားထုတ္ေနၾကတာလည္း ေတြ႔ရနုိင္ပါတယ္။

က်ေနာ့္ ကုိယ္ပုိင္ အတၱေနာမတိ အျမင္နဲ႔ ေ၀ဖန္ခြင့္ ေပးလာမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ မဟန သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ မေကာင္းတာ၊ မဟုတ္တာ လုပ္ေဆာင္တာ နည္းပါးၿပီး အေကာင္း၊ အမြန္၊ အျမတ္၊ အျမင့္ေတြနဲ႔ပဲ နိစၥဓူဝ ေဟာေျပာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာက မ်ားပါတယ္။  သုိ႔ေသာ္လည္း တုိင္းျပည္ထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အဆုိး၊ အျပစ္၊ အယုတ္၊ အည့ံ ေတြ ဆုိရင္လည္း သေဗၺသတၱာ ကမၼသကာ တရားနဲ႔ မ်က္နွာေတာ္ လႊဲဖယ္ေတာ္မူၾကတယ္ လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။

မဘသ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႔ အင္အားေကာင္းလွတဲ့ ေနာက္လုိက္ေတြကေတာ့ သံဃ၊ သာသန စတဲ့ မြန္ျမတ္လွတဲ့ ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ မထုိက္ေလာက္ေအာင္ကုိပဲ အေကာင္း၊ အျမတ္ေတြကုိ မျမင္နုိင္ဘဲ သာသနာ႔အေရး ဆုိသည္မွာ မြတ္ဆလင္ဆန္႔က်င္ေရး တစ္ခုတည္းသာရွိေတာ့သည့္ပမာ ေျပာေဟာ လွုပ္ရွားေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ယခုအခ်ိန္ထိတုိင္ေအာင္ ဒီအင္အားစု (၂) စုမွာရွိတဲ့ ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဟာ အသံထြက္ မညီေပမဲ့ အစုိးရကုိေ၀ဖန္ေမာင္းမဲ စရာရွိလာရင္ေတာ့ ႏႈတ္အဆိတ္ညီၾကတာကုိလည္း အ့ံစရာမလုိဘဲ ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။  တဆက္တည္းေျပာရရင္ေတာ့ အတုိက္အခံဘက္က ဒကာ ဒကာမ်ား ေျပာမွားဆုိမွား ေရးမွားရွိလာရင္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္း အမ်က္ အျပင္ထြက္လာတာေတြလည္း အထင္အရွား ျမင္ရပါတယ္။

ဆုိေတာ့ သံဃာ့ ဦးေဆာင္အဖြဲ႔ႀကီး (၂) ခုက အာဏာပုိင္ အစုိးရ အလုိက် ကျပေနတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ စကားတင္းဆုိ ၿပီးပါၿပီ။  ဒါဆုိ ဒုိ႔သာသနာ၊ ဒုိ႔ဘာသာ အေရာင္အ၀ါ ဘယ္မွာလာ ထြန္းလင္းစရာ က်န္ပါေတာ့မတုံးလုိ႔ စိတ္ႏွလုံး ညိွဳးခ်ံဳးဖြယ္ရာႀကီးလား။  အဲေလာက္ထိေတာ့ က်ေနာ္ အဆုိးမျမင္မိပါဘူး ခင္ဗ်ာ။  အခု ျပည္ထဲမွာ မြတ္ဆလင္မဆဲ၊ အစုိးရနဲ႔ အတုိက္အခံကုိလည္း မ်က္နွာလႊဲထားၿပီး ကုိယ့္အလုပ္ကုိ တစုိက္မတ္မတ္ လုပ္ေဆာင္ေတာ္မူေနၾကတဲ့ ပညာတတ္ သံဃာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။  ေျပာရရင္ျဖင့္ အဲသလုိ ကုိယ့္၀န္ ကုိယ့္တာ ထမ္းရင္း ဒကာ ဒကာမ ကပ္လွဴေသာ ဆြမ္းကုိ ဓမၼိယလဒၶ စင္ၾကယ္စြာ ဘုန္းေပးေနၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ေလးေတြက ပုိလုိ႔ေတာင္ မ်ားျပားပါလိမ့္မယ္။

ဒီ ဆရာေတာ္ေလးေတြဟာ မ်က္နွာေတာ္ကုိ မံႈေနေအာင္သၿပီး မီးေၾကြအေတာင့္ သကၤန္းလက္ကေတာ့ ထုိးကာ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ စံပယ္ေနတဲ့ Portrait ပုံေတာ္ေၾကာ္ျငာမ်ားလည္း ရုိက္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။  တပည့္ေနာက္လုိက္ အစုအဖြဲ႔နဲ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ လူမႈကြန္ရက္၊ စာနယ္ဇင္းဂ်ာနယ္မ်ားမွာ ကေလာင္စြမ္းနဲ႔ အဓမၼစကားေတြ ႏႈတ္ၾကမ္းတာမ်ိဳးလည္း ေတြ႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။  အာဏာပုိင္ေတြ မ်က္ႏွာလုိ မ်က္ႏွာရ အတုိက္အခံေတြကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး အျပစ္ရွာၿပီး မြတ္ဆလင္နဲ႔ ေပးစားေနရေလာက္ေအာင္လည္း အားယားေတာ္မူမေနၾကပါဘူး။

အဲ သကၤန္း ဖိုသီဖတ္သီနဲ႔ ကေလးထမင္းခြံ႔ေကၽြးခ်င္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ဳိဳး၊ ထုပ္ဆီးတုိး ဖန္ခုံ ေနတဲ့ တပည့္ေတြကုိ ကင္မရာ လက္တည့္စမ္းေနတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ဳိဳး၊ တပည့္ဒကာမေတြနဲ႔ ကြန္ျပဴတာသင္တန္းမွာ တတန္းတည္း ထုိင္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ဳိဳးနဲ႔ေတာ့ ျမင္ခ်င္ျမင္ရႏိုင္ပါတယ္။  လက္ဖက္ရည္ဆုိင္၊ ကြမ္းယာဆုိင္နဲ႔ စာအုပ္ဆုိင္ စာၾကည့္တုိက္ေတြမွာေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဦးဇင္းေတြကုိ မျမင္ခ်င္အဆုံး ရွိၾကပါလိမ့္မယ္။  သူတုိ႔သာလွ်င္ က်ေနာ္တုိ႔ အနာဂတ္ သာသနာရဲ႕ ေထရ အုတ္ျမစ္ေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာ႔၀န္ထမ္းေတြဟာ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ ေရေသာက္ျမစ္သဖြယ္ အေလးထားၿပီး ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းရတယ္ ဆုိေသာ္ျငား၊ ဘုရားစကားကုိ ကုိယ့္အမွားနဲ႔ အေရာင္တင္ၿပီး သူေတာ္စင္ ျဖစ္ခြင့္မရွိတာ သာသနာ၀င္မွာ အထင္အရွားပါ။

ကလိယုဂ္ေခတ္ဟု လူအမ်ား အဆုိးျမင္ၾကေသာ္လည္း က်ေနာ့္ အတၱေနာမတိတြင္ေတာ့ ပညာေခတ္ ဟုသာ ထင္ျမင္ပါသျဖင့္ အလိမၼာေခတ္ ဉာဏ္ပညာေခတ္ႀကီးမွာ ေမာဟ ဦးစီးေသာ နာယကႀကီးေတြ ၊ ေဒါသ ဦးစီးေသာ အစြန္းေရာက္ႀကီးေတြ ၊ ေလာဘ ဦးစီးေသာ ခါေတာ္မီ လုပ္စားပုဂၢဳိလ္ႀကီးေတြ က်ဆုံး၍ ပညာဦးစီးေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတ္ာမ်ားျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာ အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တ့ံပါမည့္ အေၾကာင္း ျပဳ သမွ်ေသာ ကုသုိလ္ မ်ားအား တုိင္တည္၍ ဆုေတာင္းပါ၏။                ။

ဖိုးစီ (ရံုးေတာ)

၂၇ ေမ၊ ၂၀၁၅

××××××××××

မိုးမခ တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ ဖိုးစီ (ရံုးေတာ) ၏ စာမ်ား —

၁) ကပၸိယဖိုးစီ – မဟန ႏွင့္ ႏိုင္ၾသ ဆိုသည္

http://gita.cc/archives/20177

http://moemaka.blogspot.com.au/2011/12/kapiya-po-si.html

၂) ဦးေဇာတိက ႏွင့္ (၃) နာရီ

http://moemaka.com/archives/40029

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/09/blog-post_530.html

၃) ကုလားရွဖီး၊ ဘုန္းႀကီးတူမ နဲ႔ က်ေနာ္ၾကံဳခဲ့ ဖူးေသာ လုပ္ၾကံပြဲမ်ား

http://moemaka.com/archives/39986

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/09/blog-post_759.html

၄) အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ႀကိယာ တမ်ဳိးတည္းနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္

http://moemaka.com/archives/40003

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/09/blog-post_551.html

၅) ဗလေသန ေတာ့ မလိုခ်င္ပါ

http://moemaka.com/archives/40072

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/09/blog-post_807.html

၆) မိနီကေတာ့ ေသတာ ေသတာပါပဲ

http://moemaka.com/archives/40089

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/blog-post_40.html

၇) ေဘာင္ဘင္ခတ္သူ

http://moemaka.com/archives/40138

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/blog-post_53.html

၈) ခါခ်ဥ္ တစ္ေကာင္ တင္းတဲ့မာန္

http://moemaka.com/archives/40166

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/photo-aung-htet.html

၉) ပိုးဟပ္ ေတာင္ပံ ခတ္သံ

http://moemaka.com/archives/40277

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/blog-post_38.html

၁၀) အေမ ၏ ႏိုင္ငံေရး

http://moemaka.com/archives/40305

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/blog-post_79.html

၁၁) မန္းက်ည္းတန္း ပံုျပင္

http://moemaka.com/archives/40401

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/10/blog-post_670.html

၁၂) Sorry ပံုျပင္

http://moemaka.com/archives/40611

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/11/sorry.html

၁၃) “ဟဲ့…” အမည္မွည့္

http://moemaka.com/archives/40857

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/11/blog-post_877.html

၁၄) ဘုန္းႀကီးေတြ လူလုိမသိဘူး

http://moemaka.com/archives/41120

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_99.html

၁၅) စနစ္ဆိုး ၏ အသံုးခ်ခံ သား (၃) သား

http://moemaka.com/archives/41327

http://moemaka.blogspot.com.au/2014/12/blog-post_308.html

၁၆) က်ေနာ္တုိ႔ သာသနာေတာ္ ဝမ္းေယာင္ေနၿပီလား

http://moemaka.com/archives/41737

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/01/blog-post_95.html

၁၇) တန္ရာတန္ေၾကး

http://gita.cc/archives/42519

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2015/02/blog-post_912.html

၁၈) မင္းစဥ္ မင္းဆက္ ယၾတာ ကြက္မ်ား

http://gita.cc/archives/43775

 

http://moemaka.blogspot.com/2015/05/blog-post_73.html

အလားတူ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ စာမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား ...:ဖိုုးစီ, ေ၀ဖန္ေရးရာ

Comments are closed.

ေၾကာ္ျငာ … ေၾကာ္ျငာ …

မိုုးမခမွာ ေၾကာ္ျငာပါ

Help MoeMaKa

မိုုးမခ Kindel Store

မိုုးမခ Kindel Store

MoeMaKa Online Store

MoeMaKa Online Store

Colorful People Memorial Place

မိုုးမခနဲ႔ ပတ္သက္သမွ်

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ

By

ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)၏ Fuzzy Logic & Set Theory ေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊...

Read more »

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ

By

ဂ်ဴနီယာ၀င္း ဘာသာျပန္တဲ့ ၂၁ရာစု ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ထြက္ျပီ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဇန္န၀ါရီ ၃၁၊ ၂၀၁၉...

Read more »

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္

By

ေအး၀င္း(လမင္းတရာ) ၆၆ ေမြးေန႔ အတြက္ ကေလာင္စုံေရးတဲ့ စာအုပ္ (မိုးမခစာအုပ္စင္) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၈...

Read more »

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ

By

ဇင္လင္း၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားႏွင့္ စစ္ခင္းသူ နဲ႔ အျခားေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္ပါျပီ မိုးမခစာအုပ္စင္၊ ဒီဇင္ဘာ ၈၊...

Read more »

သင္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ စာကို အနည္းဆုံး ၁ ေဒၚလာ လွဴျပီး မိုးမခကို ကူညီပါ

Donate while shopping on amazon

Recent Comments

Tags